Rezygnacja ze spożywania z mięsa dla wielu osób jest ważnym elementem wyboru światopoglądowego związanego z walką o prawa zwierząt. Z drugiej strony rezygnacja ze spożywania z mięsa jest również dla wielu osób wyborem związanym z kwestiami zdrowotnymi. Bardzo ważne jest rozważenie decyzji o braku spożywania mięsa, gdyż wymaga ona korzystania z odpowiednio konstruowanych diet.

Brak w diecie mięsa wymusza przede wszystkim uzupełniania ilości dostarczanych do organizmu tłuszczy, które są ważnym budulcem. Niezbędne jest również zadbania o naturalne dostarczania większych dawek wapnia. Jest to szczególnie ważne dla osób decydujących się na korzystanie z diet wegańskich. W przypadku diet wegetariańskich dostarczenie wapnia jest łatwiejsze, gdyż można to uczynić poprzez korzystanie z nabiału.
Brak spożywania mięsa, jeśli nie wynika z kwestii poglądów, nie jest najlepszym rozwiązaniem. Mięso jest ważnym składnikiem diety, gdyż pozwala na dostarczenie wielu ważnych składników, w tym tłuszczy zwierzęcych, których nie da się w pełni zastąpić innymi składnikami.
Zamiast rezygnowania w pełni ze spożywania mięsa znacznie lepszym rozwiązaniem jest decydowanie się a jego ograniczenie w diecie. Ludzki organizm jest organizmem wszystkożernym, ale mięso nie jest składnikiem, który powinien pojawiać się w nadmiarze, gdyż nie jest to naturalne dla ludzkiego organizmu. Mniej tłuste mięso powinno być spożywane maksymalnie dwa to trzech razy w tygodniu. Natomiast mięso o dużej zawartości tłuszczu można spożywać sporadycznie.

Comments are closed.